Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Ασκήσεις

Άσκηση 1. σελ. 54

Μια μέρα, η δασκάλα της μουσικής μου, μού είπε πως θα παίξω πιάνο σε μια συναυλία.
Περίμενα πώς και πώς την ημέρα που θα έπαιζα και τελικά αυτή η μέρα έφτασε. Ήταν πολύς κόσμος μαζεμένος στο Δημαρχείο, όπου έγινε η συναυλία. Θα έπαιζαν πάρα πολλά παιδιά πιάνο, σχεδόν όλοι οι μαθητές της δασκάλας της μουσικής μου.
Όταν ήρθε η σειρά μου να παίξω, προχώρησα προς το πιάνο. Κάθισα στην καρέκλα. Είχα πολύ άγχος, τα πόδια μου έτρεμαν. Η κυρία Λίτσα, η δασκάλα της μουσικής μου, μού έδωσε το σύνθημα και εγώ άρχισα να παίζω. Δεν ξέρω πώς συνέβη, αλλά ένιωθα τα χέρια μου να πηγαίνουν από νότα σε νότα μόνα τους, χωρίς να έχω τον έλεγχο. Όταν επιτέλους τελείωσα το κομμάτι μου, ένιωθα τέλεια.
Ήμουν πολύ χαρούμενη που κατάφερα να το παίξω σωστά.

Άσκηση 2. σελ. 55

Μεταβατικά ρήματα Αμετάβατα ρήματα
άνοιξε αφουγκραστείς
άκουσε να πάμε
προσπάθησε να χρησιμοποιηθεί
να ξεχωρίσεις να δουλέψουν
έχει
μπορείς
να ακούσεις
συναντάμε
μπορούμε
να μεταφέρουμε
μπορεί
να κάνει

Άσκηση 3. σελ. 56

Ρήμα Αντικείμενο
άνοιξε το παράθυρο ( ουσιαστικό )
άκουσε τους ( αντωνυμία )
να ξεχωρίσεις τους θορύβους ( ουσιαστικό )
έχει το θόρυβο ( ουσιαστικό )
να ακούσεις τον ( αντωνυμία )
συναντάμε τη μουσική ( ουσιαστικό )
να μεταφέρουμε τα ραδιόφωνα, τα κασετόφωνα ( ουσιαστικό )
να κάνει τους ανθρώπους( ουσιαστικό )

Άσκηση 4. σελ. 57

Ρήμα Υποκείμενο
γέννησε η Λητώ
ήταν ο Απόλλωνας
καμάρωσε ο πατέρας του
τύλιξε ο πατέρας του
έφερε ο πατέρας του
ήταν η μουσική
χάρισε ο αδερφός του
έπαιξε ο Απόλλωνας
χάρισε ο πατέρας του
άρεσε ο χορός και το τραγούδι
αγάπησαν οι Μούσες
ήταν οι Μούσες
ζητούσε εκείνος
τραγουδούσαν οι άνθρωποι
ήταν οι Δελφικοί Ύμνοι
αφιέρωναν οι άνθρωποι
χαιρόταν εκείνος
έπαιρνε εκείνος
κατέβαιναν εκείνος και οι Μούσες
γέμισε ο τόπος

Άσκηση 5. σελ 58

Ρήμα Κατηγορούμενο
ήταν ( ο Απόλλωνας ) ο όμορφος γιος
ήταν ( η μουσική ) το μεγάλο χάρισμα
ήταν ( οι Δελφικοί Ύμνοι ) όμορφα λόγια

Άσκηση 8. σελ. 60

Ρήμα Αντικείμενο
ξέρουμε τι εννοούμε
παίζουν τα σημαντικότερα όργανα
παίζουν τις σημαντικότερες μελωδίες
χρησιμοποιούν κάποιον
κρατά το χρόνο
κάνει τους εκτελεστές / να αρχίζουν, να σταματούν
θυμίζει τους / που πρέπει να παίζουν

Άσκηση 9. σελ. 62

Μεταβατικά ρήματα Αμετάβατα ρήματα
έβλεπε ταξίδευε
κοίταζε ερχότανε
να εκμεταλλευτεί κινήθηκε
μίλησε σταμάτησε
συνέχισε σηκώθηκε
θα δώσετε ντράπηκες
καλέσανε έμεινε
είπε πηγαίνουμε
θα πάμε
θα μείνουμε

Quiz

In school

Δείτε επιπλέον