Ψηφιακό Σχολείο

Συνδέσεις

Γραμματικό φαινόμενο

Παραγωγή Γραπτού Λόγου


Ασκήσεις

Άσκηση 3. σελ. 52

Όπως οι μεγάλοι, έτσι και τα παιδιά δικαιούνταν / εδικαιούντο να παρακολουθούν στην τηλεόραση αυτά που τους άρεσαν, όπως, για παράδειγμα, κινούμενα σχέδια, ταινίες για παιδιά και νέους κτλ. Όμως η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά στερούνταν / εστερούντο αυτού του είδους τις εκπομπές, αφού ήταν λίγοι οι τηλεοπτικοί σταθμοί που πρόβαλλαν / προέβαλλαν παιδικές εκπομπές.
Τα παιδιά αναρωτιόνταν / αναρωτιούνταν πότε οι μεγάλοι θα καταλάβαιναν ότι και αυτά δικαιούνταν / εδικαιούντο το δικό τους τηλεοπτικό χρόνο. Αυτοί που ασχολούνταν με το σχεδιασμό των τηλεοπτικών προγραμμάτων απολογούνταν λέγοντας ότι έβαζαν λίγες παιδικές εκπομπές γιατί έτσι τα παιδιά διάβαζαν περισσότερο και αθλούνταν. Από την άλλη, εγγυόνταν ότι σύντομα θ’ άλλαζαν πολλά πράγματα στην ελληνική τηλεόραση και ότι τα παιδικά προγράμματα θα γίνονταν / γινόντουσαν καλύτερα.

Άσκηση 4. σελ. 53

Ρήμα Αόριστος οριστικής
αναπαράγω αναπαρήγαγα
απάγω απήγαγα
εισάγω εισήγαγα
εξάγω εξήγαγα
επανεισάγω επανεισήγαγα
επανεξάγω επαναεξήγαγα
παράγω παρήγαγα
προάγω προήγαγα
προσάγω προσήγαγα
συνάγω συνήγαγα

Άσκηση 5. σελ. 54

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας κατέρριψαν όλα τα ρεκόρ σε επίπεδο τηλεοπτικής κάλυψης και τηλεθέασης, καθώς είχαν τους περισσότερους τηλεθεατές και εικόνες εκπληκτικής / εξαιρετικής ποιότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι 3,9 δισ. Άνθρωποι είχαν πρόσβαση στην κάλυψη των Αγώνων της Αθήνας, σε σύγκριση με τα 3,6 δισ. για τους Αγώνες του Σίδνεϋ. Η ζωντανή μετάδοση αυξήθηκε κατακόρυφα, με περισσότερους από τους μισούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς σε όλο τον κόσμο να μεταδίδουν απευθείας 4.000 ώρες Αγώνων. Η κάλυψη σε ώρες υψηλής τηλεθέασης αυξήθηκε κατά 55 % σε σύγκριση με το Σίδνεϋ, ενώ σημειώθηκαν σημαντικές αυξήσεις ωρών κάλυψης και παρακολούθησης στην Κεντρική και Νότια Αμερική και Ασία.

Εργασία σελ. 54

Η επίδραση της τηλεόρασης στη ζωή μας.

Δείτε επιπλέον