1.1 Ο αγώνας στο σχολείο
Τους κανόνες τους τηρούμε μόνον όταν μας συμφέρει. | Λ |
Ο δάσκαλος εξήγησε ότι η αξία του παιχνιδιού βρίσκεται στη νίκη. | Λ |
Οι πρώτοι χριστιανοί είχαν ως παράδειγμα τη ζωή του Χριστού. | Σ |
Οι πρώτοι χριστιανοί είχαν ως παράδειγμα τη ζωή του Χριστού. | Σ |
Η Εκκλησία οργάνωνε τη ζωή της με βάση τις 10 εντολές. | Λ |
Οι κανόνες βοηθούν τους ανθρώπους, όταν στηρίζονται στην αγάπη που διδάσκει η Εκκλησία. | Σ |
Το παιχνίδι είναι όμορφο και δημιουργικό, όταν όλοι ακολουθούν τους δικούς τους κανόνες | Λ |
Από το internet βρίσκουμε τα άρθρα του Συντάγματος που αναφέρονται στο πολίτευμα της χώρας μας. Με ποιον τρόπο το στηρίζουν;
ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Βασικές διατάξεις
ΤΜΗΜΑ Α‘
Μορφή του πολιτεύματος
Άρθρο 1
1. Το πολίτευμα της Ελλάδας είναι Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία.
2. Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία.
3. Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα.
1.2 Αγωνιζόμαστε με χαρούμενη διάθεση
Tα λόγια του Παύλου με τα οποία ζητά να δικαστεί από τον Καίσαρα στη Ρώμη : 10 Είπε τότε ο Παύλος: “Μπροστά στο βήμα του Καίσαρα έχω σταθεί όπου πρέπει να κρίνομαι. Τους Ιουδαίους σε τίποτα δεν αδίκησα όπως κι εσύ γνωρίζεις καλύτερα. 11 Αν πράγματι, λοιπόν, αδικώ και έχω πράξει κάτι άξιο θανάτου, δεν αρνούμαι το να πεθάνω. Αν όμως τίποτα δεν υπάρχει από όσα αυτοί με κατηγορούν, κανείς δε δύναται να με χαρίσει σ’ αυτούς. τον Καίσαρα επικαλούμαι”. Πηγές : |
|
Ο Παύλος ζήτησε να δικαστεί Στη Ρώμη, γιατί ήταν Ρωμαίος πολίτης. | Σ |
Ο Παύλος βρέθηκε σε μεγάλη θαλασσοταραχή, όταν επέστρεφε από τη Ρώμη. | Λ |
Μόλις ξεκίνησε η τρικυμία, ο Παύλος έχασε την εμπιστοσύνη του στο Θεό. | Λ |
Ο Θεός χάρισε τη ζωή στους επιβάτες για να δείξει πόσο αληθινά ήταν τα λόγια του Παύλου. | Σ |
Σε κάθε δυσκολία πρέπει να εγκαταλείπουμε τον αγώνα μας. | Λ |
Ο Θεός μέσα από τις δυσκολίες δοκιμάζει τη δύναμη και την αντοχή μας. | Σ |
Ο αγώνας μας πρέπει να γίνεται πάντοτε με χαρούμενη διάθεση, γιατί ξέρουμε πως ο Θεός δεν μας εγκαταλείπει ποτέ. | Σ |
Η ακροστιχίδα της “Τρικυμίας”
Τ ρ ι κ υ μ ί α
Ρ ω μ α ί ο ς
Ι ο υ δ α ί ο ι
Κ υ β ε ρ ν ή τ η ς
Υ π α κ ο ή
Μ ά λ τ α
Ι ω ά ν ν η ς
Α γ ω ν ι ζ ό μ α σ τ ε
1.3 Οι μαθητές του Χριστού προετοιμάζονται για αγώνες
Καινή Διαθήκη ( Ματθαίου, κεφ. 10, στ. 2 )
Εξουσία και αποστολή των μαθητών και τα ονόματά τους
2. Kαι τα ονόματα των δώδεκα αποστόλων είναι τα εξής: Πρώτος ο Σίμων, που αποκαλείται Πέτρος και ο αδελφός του ο Aνδρέας, ο Iάκωβος, ο γιος του Zεβεδαίου και ο αδελφός του ο Iωάννης, 3ο Φίλιππος και ο Bαρθολομαίος, ο Θωμάς και ο Mατθαίος ο τελώνης, ο Iάκωβος, ο γιος του Aλφαίου και ο Λεββαίος, που επονομάστηκε Θαδδαίος, 4ο Σίμων ο Kανανίτης και ο Iούδας ο Iσκαριώτης, αυτός ο οποίος και τον κατάδωσε.
Ο Χριστός αναζήτησε συνεργάτες οι οποίοι, όσο Εκείνος θα βρισκόταν πάνω στη γη, θα φρόντιζαν να γίνει πιο εύκολο το έργο του, αλλά και θα μαθήτευαν και στη δική τους αποστολή, να μπορούν να μεταφέρουν το κήρυγμά του σε ολόκληρο τον κόσμο, ώστε οι άνθρωποι να αισθάνονται την παρουσία του Χριστού. Τους προετοίμασε, δηλαδή, να γίνουν ” ψαράδες άνθρωποι “, όπως είπε στον Πέτρο και τον αδερφό του Ανδρέα. Ο Χριστός τους προειδοποίησε ότι τους στέλνει σαν πρόβατα ανάμεσα σε λύκους και τους προετοίμασε να δεχθούν την οργή και τον φθόνο των ανθρώπων. Οι μαθητές θα έπρεπε να έχουν μεγάλη δύναμη στην ψυχή τους. Ξεκίνησαν, λοιπόν, με θάρρος γιατί πίστεψαν στην αξία του αγώνα τους και γιατί μέσα στην καρδιά τους θα τους οδηγούσε μαζί με όλους τους ανθρώπους στον καινούργιο κόσμο της αγάπης του Θεού.
1.4 Αγώνας με τη δύναμη της αγάπης
Η μεσοστιχίδα της ΑΓΑΠΗΣ
- Α Γ Ω Ν Α Σ
- Α Σ Τ Ε Γ Ο
- Σ Τ Α Υ Ρ Ο Σ
- Υ Π Ο Μ Ο Ν Η
- Ε Κ Κ Λ Η Σ Ι Α
1.5 Επιμονή και υπομονή στον αγώνα
Συνδέουμε τα σωστά :
Έδειξαν επιμονή. Άνοιξαν τη σκεπή | στην Καπερναούμ |
Έδειξε υπομονή. Εκεί ο Άγγελος τάραζε τα νερά | στη Βηθεσδά |
Έλεν Κέλερ | κοινωνικοί αγώνες |
Στέφεν Χόνινγκ | μεγάλος Φυσικός |
Είπε : ” σήκωσε το κρεβάτι σου …” | ο Χριστός |
Φράσεις που δείχνουν τη σημασία των Παραολυμπιακών αγώνων για την κοινωνία :
…. με γνώμονα την ευγενή άμιλλα. Η προσπάθειά τους αυτή αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα για όλους τους ανθρώπους, γιατί δίνει την ευκαιρία να αναγνωριστεί ο αθλητισμός ως μια μοναδικής αξίας έκφραση του ανθρώπινου πολιτισμού και του πνεύματος της ομόνοιας και της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών, ανεξαρτήτως σωματικών ή φυλετικών ιδιαιτεροτήτων .
1.6 Αγώνας να μοιραζόμαστε τα αγαθά μας με τους άλλους
-
- Ο πλούσιος της παραβολής του Χριστού στην πραγματικότητα ήταν δυστυχισμένος
- Το πρόβλημα του πλούσιου ήταν πώς θα αποθήκευε καλύτερα τη σοδειά του.
- Ο Θεός ήρθε ξαφνικά για να τον πληροφορήσει ότι θα πέθαινε.
- Οι πρώτοι χριστιανοί μοιράζονταν τα χρήματα μεταξύ τους.
- Συνδέουμε τα σωστά :
Α. Εδώ βρίσκεται ο αληθινός πλούτος | Καρδιά |
Β. Αγάπες | Πρώτοι χριστιανοί |
Γ. Υλικά αγαθά | Είναι για όλους |
Δ. Φιλανθρωπικό έργο | Ευλογία. Είναι χρέος όλων μας |
Ε. Δεν είναι ο αληθινός πλούτος | Χρήματα |
Στ. Ανόητος πλούτος | Χρήματα. Αποθήκες. Καλοπέραση |