Ψηφιακό Σχολείο
Συνδέσεις
Γραμματικό φαινόμενο
- ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ, “Εγκύκλιος παιδεία”
- ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ, Γραμματική Ε΄ – Στ΄, σελ. 112
- ΣΥΝΩΝΥΜΑ-ΤΑΥΤΟΣΗΜΑ-ΑΝΤΩΝΥΜΑ (αντίθετα), “Εγκύκλιος παιδεία”
- ΣΥΝΩΝΥΜΑ-ΤΑΥΤΟΣΗΜΑ-ΑΝΤΩΝΥΜΑ (αντίθετα), Γραμματική Ε΄ – Στ΄, σελ. 210
Γιάννης Φερεντίνος
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Ασκήσεις
Άσκηση 4. σελ. 72
Σωστή συμπεριφορά
Μιλάμε ήρεμα στους δασκάλους
Σεβόμαστε τους συμμαθητές μας
Παίρνουμε την άδεια του δασκάλου μας για να βγούμε από την τάξη
Περπατάμε στις σκάλες και σε καμία περίπτωση δεν τρέχουμε
Είμαστε συνεπείς στις σχολικές μας υποχρεώσεις
Περπατάμε ήσυχα στους διαδρόμους
Μένουμε μακριά από τα παράθυρα
Καθόμαστε ήσυχα στις τάξεις
Παίζουμε ήρεμα παιχνίδια
Μένουμε μέσα στο προαύλιο
Αποφεύγουμε να σκαρφαλώνουμε στα δέντρα
Αποφεύγουμε να παίζουμε με ξύλα και πέτρες
Αποφεύγουμε να σκαρφαλώνουμε στα κάγκελα
Αποφεύγουμε να παίζουμε επικίνδυνα παιχνίδια
Προσέχουμε τα άλλα παιδιά στους διαδρόμους
Παίζουμε προσεκτικά με τις μπάλες
Περιμένουμε τη σειρά μας στο κυλικείο
Προσέχουμε τα μικρά παιδιά
Προσέχουμε τις μικρές λίμνες που σχηματίζονται στο προαύλιο του σχολείου από την βροχή
Αφήνουμε τα μέσα μεταφοράς έξω από το προαύλιο
Προσέχουμε τις λακκούβες στην αυλή του σχολείου
Προσέχουμε τα μεταφορικά μέσα που τυχόν έρχονται στο σχολείο
Παίζουμε προσεκτικά με σκοινάκια, μπάλες ή στεφάνια.
Λανθασμένη συμπεριφορά
Τρέχουμε στον διάδρομο και στις σκάλες
Σπάμε τα τζάμια
Μαλώνουμε με τους συμμαθητές μας
Σκαρφαλώνουμε στα δέντρα
Παίζουμε με τα ξύλα
Τρέχουμε απρόσεκτα
Ανεβαίνουμε στην έδρα
Παίζουμε με αλουμινένια κουτάκια
Χρησιμοποιούμε κοφτερά αντικείμενα
Πετάμε σκουπίδια
Ρίχνουμε άμμο στα μάτια μας
Χρησιμοποιούμε σπασμένα όργανα φυσική – γυμναστικής
Χτυπάμε και σπρώχνουμε τ’ άλλα παιδιά
Παίζουμε επικίνδυνα παιχνίδια
Μαλώνουμε για τη σειρά μας στο κυλικείο
Αδιαφορούμε για τα μικρά παιδιά
Φέρνουμε στο σχολείο ποδήλατα και βέσπες
Ακουμπάμε τα φθαρμένα καλώδια και φις
Σκαρφαλώνουμε στα παράθυρα
Χτυπιόμαστε μεταξύ μας
Τρέχουμε στις αίθουσες του σχολείου
Σκαρφαλώνουμε στα κάγκελα
Τρώμε κατά τη διάρκεια του μαθήματος
Γκρινιάζουμε κατά τη διάρκεια του μαθήματος
Πειράζουμε τα πράγματα του δασκάλου μας
Πειράζουμε τα πράγματα των συμμαθητών μας
Άσκηση 5 γ. σελ. 72
Τα νέα που έχω να σας διηγηθώ, δεν είναι ευχάριστα και ο ρόλος μου αυτός δεν είναι καθόλου χαρούμενος, αλλά αντίθετα είναι δύσκολος και δυσάρεστος. Σήμερα το πρωί ένας ανεύθυνος οδηγός οδηγώντας το αυτοκίνητό του με αυξημένη ταχύτητα, στον δρόμο μπροστά από το σπίτι μου και ενώ υπήρχε κίνηση στο οδόστρωμα, έκανε επικίνδυνη προσπέραση και συγκρούστηκε με αντιθέτως κινούμενο φορτηγό. Από την σύγκρουση τραυματίστηκε ο οδηγός του αυτοκινήτου και άρχισαν να βγαίνουνε μαύροι καπνοί από τη μηχανή του, που πήρε αυτόματα φωτιά. Αμέσως ήρθε η Αστυνομία και η Πυροσβεστική. Έβαλαν απαγορευτική κορδέλα για να μην περνούν άλλα αυτοκίνητα από αυτό το σημείο του δρόμου. Οι αστυνομικοί αναζητούσαν μάρτυρες για το συμβάν. Μάλιστα άκουσα έναν αστυνομικό να λέει σε κάποιον κύριο, που φαίνεται να είναι αυτόπτης μάρτυρας: ” Μην απομακρύνεσαι, σε λίγο θέλω να δώσεις έγγραφη κατάθεση για το πως έγινε το ατύχημα “. Ο κύριος απάντησε: ” Είμαι το κατάλληλο πρόσωπο και ευχαρίστως θα καταθέσω “. Το ατύχημα αυτό, που εξελίχθηκε μπροστά στα μάτια μου και είδα τους πυροσβέστες να βγάζουν βαριά τραυματισμένο τον οδηγό από το καταστραμμένο αυτοκίνητό του, ήταν η πιο άσχημη εμπειρία που είχα μέχρι σήμερα. Όλοι οι οδηγοί οχημάτων, θα πρέπει να καταλάβουν επιτέλους, ότι θα πρέπει να τηρούν αυστηρά τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, για να μην χυθεί άλλο αίμα στην άσφαλτο.
Ήταν ένα πρωινό, όταν ένας δυνατός ήχος με ξύπνησε. Αμέσως κατέβηκα να δω τι είχε συμβεί. Είχε γίνει ένα δυστύχημα. Είχαν συγκρουστεί δύο αυτοκίνητα και μία μοτοσικλέτα. Για καλή του τύχη, ο οδηγός με το κόκκινο αυτοκίνητο είχε τραυματιστεί ελαφρά, ενώ ο οδηγός του πράσινου αυτοκινήτου ήταν μέσα στο μαύρο του το χάλι. Ο μοτοσικλετιστής είχε σπάσει το αριστερό του πόδι. Και καλά να πάθει, για τί οδηγούσε γρήγορα κι όταν είχε κίνηση αυτός χωνόταν μέσα από τα αυτοκίνητα για να βγει μπροστά. Επίσης περνούσε όταν τα φανάρια άναβαν κόκκινο. Πουθενά δε σταματούσε. Τα έμαθαν και τα μη ευχάριστα οι δικοί τους κι έτρεξαν να τους τα πουν ένα χεράκι. Από ανεύθυνους μέχρι και μη κατάλληλους να κυκλοφορούν στους δρόμους και να απομακρύνονται από το σπίτι, άκουσαν. Η κατσάδα είχε τελειώσει, μα μία γερή τιμωρία τους περίμενε επιστρέφοντας στην κατοικία τους. Οι γυναίκες από τους τρεις οδηγούς είχαν αποφασίσει να τους βάλουν να πλένουν, να καθαρίζουν και να μαγειρεύουν για ένα μήνα. Και ναι, έτσι έγινε. Για κάμποσο καιρό συγύριζαν το σπίτι. Αυτό τους έγινε μάθημα κι έτσι ποτέ τους δεν τόλμησαν να τρέξουν, καθώς οδηγούν ή να μην προσέχουν την ώρα της οδήγησης.